Zkouška ZVOP

25.09.2010 20:44

Konečně jsem se odhodlala a přihlásila Catynku na zkoušku ZVOP - Zkouška vloh ovčáckého psa. Doma přijde do kontaktu jen s šestihlavým stádem ovcí, které zvládá, tak jsem chtěla prověřit její vlohy i u cizího stáda. Dnes ráno jsme tedy zabalily a vyrazily směr Helvíkovice u Žamberka. Z internetu jsem měla načerpané informace, shlédla pár videí, přečetla  si řád a takto vybavené jsme dopoledne nastoupily na zkoušku. Šlo hlavně o prověření zájmu psa o stádo a sledování jeho chování.

Úspěšné složení zkoušky    

Catynka hned věděla co má dělat, takže zkoušku splnila celkem rychle a ještě si vysloužila slova chvály od rozhodčího p. Michala Jindry s dovětkem:" Na choďáka dost dobrý!". :-))) 

 

V areálu farmy vládla pohodová nálada, a když už jsme jely takovou dálku, tak jsme nakonec zůstaly do odpoledne na školení v pasení. A to bylo něco:-) S Caty nás pustily k šedesátihlavému stádu navolno. Po tom, co Caty vypustila trošku

páry :-),šla na 20ti metrové vodítko a pan rozhodčí ji vedl a já šla před stádem. No, spíš jsem se snažila, ale ovečky mi jasně dávaly najevo, že já tedy vůdce stáda rozhodně nejsem:-) Byla jsem ráda, že pak byla Caty na vodítku, protože když ovce naháněla a na mně se jich řítilo šedesát, neměla jsem moc dobrý pocit. Ale holky šikovný se vyhnuly, tak jsem to ustála:-))) Pro nás obě moc dobrá zkušenost.

Vedením Catynky zkušeným panem rozhodčím jsme zjistili, kde děláme doma chybu. Vždycky chodíme s Catynkou bok po boku zahánět ovečky domů, ale správně by měl ovčák chodit vpředu, vést ovce a pes za stádem mu pomáhá. Žádný učený z nebe nespadl a nás obě tato práce natolik nadchla, že se pasení určitě budeme věnovat. V Helvíkovicích byli lidičky co se nám maximálně věnovali a já jim tímto moc děkuji!

 

Na zkoušku ZVOP nastoupilo 8 pejsků, z toho šest prospělo a dva si to ještě zopakují. 

Organizoval: BCCCZ - Ing. Radko Loučka, CSC

Rozhodčí: Michal Jindra

Místo: Helvíkovice - Poplužní dvůr - pastevní areál fy Dibag, a.s. (výrobce krmiva Fitmin)

 

Catynko - ještě jednou veliká gratulace!!!